08 May 2011

Buat Insan tersayang,,,, "Selamat Hari Ibu"...

::mak yang Aida sayangi... ::
Syukur alhamdulillah… sehingga sekarang masih lagi berpeluang mengecapi nikmat kehidupan yang Allah titipkan buat hamba-hambaNYA… moga-moga sisa-sisa kehidupan ini masih terus bersama nafas-nafas keimanan dan nikmat Islam yamg tiada tolok bandingannya…. Allah…..Allah…Allah..entah mengapa…diri ini terasa tenang sekali pabila menyebut kalimah agung itu….terasa begitu dekat sekali dengan tarbiyah yang Maha Esa… InsyaAllah….
Rasanya telah lama tangan ini berhenti menaip…kurang lebih ada laa dalam sebulan… lantaran kesibukan yang tidak dapat dielakkan..namun kali ini  seakan terasa dipanggil untuk mencoretkan sesuatu untuk entri kali ini…. Hmm bagaimana ya mahu mulakan…. ???  banyak rasanya yang ingin diri ini kongsikan…huhu… tapi hati ini kuat mengatakan untuk mencoretkan sesuatu buat insan yang sungguh berharga pada diri ini… bukan hanya pada diri ini bahkan pada diri setiap insan…. insan tersebut sudah tentunya IBU kita….. satu anugerah Allah sungguh tinggi nilainya….


Mak… Selamat Hari Ibu…” semoga mak sentiasa berada di bawah naungan kasih sayangNYA,moga mak sentiasa dikurniakan kesihatan yang baik dan moga mak bahagia selalu hendaknya…. Terima kasih mak kerana telah susah payah melahirkan Aida kat dunia nie…terime kasih kerana susah payah menjage dan membesarkankan Aida sampailah Aida jadi seperti sekarang…. Terkenang kembali kenakalan sewaktu kecil-kecil dulu…. Mak tabah sangat layan karenah Aida ngan adik-adik yang lain… langsung tak memahami perasaan mak tika itu…mak sedaya upaya tuk penuhi segala kehendak kami…. Sesungguhnya mak..andailah tika itu Aida memahami keadaan mak saat itu..pasti Aida dan adik-adik yang lain tak wat mak susah hati….tapi itu semuanya ketika kami masih kecil…..  tak memahami apa-apa…  tapi sekarang semua anak-anak mak dah menginjak dewasa….. dan diri ini terasa sungguh beruntung kerana masih mempunyai ibu seperti mak dalam menjalani usia menuju kedewasaan ini…. Alhamdulillah….
 
Mak…. Maafkan diri ini andai selama ini selalu bikin hati mak gusar dan risau tentang diri nie… maklumlah…bak kate mak hanya Aida dan Along jea anak perempuan yang mak ade… sudah tentu hati wanitamu itu risaukan kami lebih-lebih lagi pabila usia kami yang sedang menginjak dewasa…. 
:: with my luvly sister.. ::

Mak…. maafkan diri ini jika selama ini pernah membuat hati mak terasa dan tersinggung dengan percakapan dan tingkahlaku anak-anakmu… mak… dalam menjalani arus kehidupan yang serba moden ini…. Hanya doa yang kami harapkan dari mak agar kami 6 orang pemata mak ni mampu menjadi seorang hamba Allah yang sentiasa berpegang teguh dengan agamaNYA dan sentiasa istiqamah pada jalanNYA… redhailah kami dalam apa jua yang kami lakukan demi untuk kebaikan….


:: sayang semua....::
Mak….. kami sentiasa menyayangi mak….. sayang sangat-sangat…. Aida dan adik-adik yang lain kagum punyai ibu seperti mak…TERIMA KASIH kerana telah jadi seorang ibu yang terbaik tuk kami selama ini…. kepada yang masih mempunyai ibu…hargailah diri mereka…. (“,)

Jom Ubah

SHARE🌷 *TUKAR CARA BERDOA.* Moga sahabat yg membaca beroleh manfaat yg sebanyaknya .. Inshaa Allah siapa yang betul-betul amalkan, The P...