Berteman Bersama :)

16 April 2016

Surat Cinta :)



Surat Cinta By Inteam

Telah Ku Terima Surat-MU,
Yang Telah Kau Utus Dahulu,
Ayat-ayat Cinta Dari Cahaya-MU,
Menyelimuti Seluruh Hatiku.

Telah Ku Terima Surat-MU,
Yang Telah Kau Utus Dahulu,
Berulang-ulang Kali Di Fikiranku,
Betapa Kau Mencintaiku,

Pastinya, Bila Ku Merindu,
Pada-MU, Surat-MU Kan Ku Baca Selalu.

Ku Harap Kau Akan Menyebut Namaku,
Detik Ku Rindu,
Saat Ku Baca Surat-MU,
Hidupkanlah Hatiku Ini Selalu,
Dengan Kalimah-mue,
Kalimah Cinta Teragung,

Telah Ku Terima Surat-MU,
Yang Telah Kau Utus Dahulu,
Ayat-ayat Cinta Dari Cahaya-MU,
Sesegar Murni Syurga Hatiku,
Pastinya, Bila Ku Merindu,
Pada-MU, Surat-MU Kan Ku Baca Selalu,

Ku Harap Kau Akan Menyebut Namaku,
Detik Ku Rindu,
Saat Ku Baca Surat-MU,
Hidupkanlah Hatiku Ini Selalu,
Dengan Kalimah-MU,
Kalimah Cinta Teragung,

:: I luv this song ::
Tekan di sini :)



Posted via Blogaway


14 April 2016

Ahli Beit Tersayang :)

'Testing Post' setelah dua tahun tinggalkan dunia blogging ini. hehe
Semoga semuanya dalam kebaikan dan jagaan Allah. inshaaAllah. 

Semoga Allah permudahkan urusan kita semua dan sentiasa bersemangat dalam mengejar impian dan cita-cita. Doakan sy dan sahabat-sahabat dalam menempuhi musim peperiksaan yang penuh mencabar di Bumi Perlembahan Nil ini. Terima kasih. 

Ahli Beit Tersayang :)
UNIVERSITI AL-AZHAR LILBANAT KAHERAH 

03 July 2013

CoRet-Coret Cinta



Alhamdulillah… Masih lagi mengecap nikmat terbesar anugerah Allah untuk saya dan kita semua
 iaitu nikmat Iman dan Islam. Semoga kita sentiasa menjadi hamba yang bersyukur. Aamiin. Sedang menghitung detik-detik indah untuk bertemu tetamu istimewa kita sebagai ummat Islam khususnya. Haa.. guess what? Semestinya Ramadhan yang sentiasa dinantikan. insyaAllah.. semoga kita semua berkesempatan bertemu Ramadhan dalam keadaan kita sentiasa bersedia. Rejab dan Syaaban merupakan satu platform untuk kita berlatih dan menguatkan diri sebelum kita melangkah ke "Madrasah Ramadhan" tidak lama lagi. Semoga Ramadhan kali ini menjanjikan segala macam kebaikan untuk kita dengan syarat kita menggunakan masa dan peluang yang ada dengan 
sebaiknya. InsyaAllah.


*********************************************************


Tahun ini merupakan tahun istimewa sebab insyaAllah SQ akan meraikan kedatangan Ramadhan di Bumi Mesir tercinta. Pertama kali akan merasakannya. Satu peluang yang sangat-sangat SQ nantikan di samping mencapai beberapa matlamat yang lain. Mohon kepada yang membaca entri SQ ini mendoakan SQ dan yang paling penting matlamat SQ tu tercapai tahun ni. Heeee~.. insyaAllah... *Senyum-senyum*

Teringat kembali saat menelefon ayahanda dan bonda tercinta….


Ayahanda: Kak lang…ape khabar kat sane….? Dah abis exam kan? Semoga anak ayah berjaya sentiasa dan baik2 je kat sana… kak lang… betul ni tak mahu balik mesia?? (alamak…!!! ayah dah offer tu…!!!)

SQ : Alhamdulillah… kak lang baik-baik je kat sini… aah ayah…exam dah abis dah… doakan kak lang dapat gunakan masa sebaiknya ya… emm.. insyaAllah… tahun ni tak pulang ke Malaysia jika ayah izinkan… nak tebus cuti tahun yang pertama dulu… heee~ takpe kan ayah….??? Mak oke ke tu??

Ayah: yelah..baiklah.. Ayah izinkan… apa yang baik..ayah doakan.. nah…ni cakap dengan mak…


Telefon bertukar tangan. Terdengar suara mak yang menyambung panggilan. Suara yang sentiasa  menenangkan. Suara yang sentiasa menjadi kerinduan. * kesat air mata *


Mak : Kak lang…takpe lah kalau kak lang mahukan macam tu.. Mak doakan yang terbaik… Risau sebenarnya..lagi-lagi bila dalam berita dengar macam-macam tentang Mesir…


SQ: Alhamdulillah… terima kasih mak dan ayah sebab izinkan.. insyaAllah… mak jangan risau ya..Allah sentiasa ada ( ayat nak tenangkan hati mak )… Doakan keselamatan semua kat Mesir ni.. Mak doakan Mesir aman dalam rahmat Allah. 

Mak rindu kak lang tak? Heheh… ( saja duk sakat mak )

Mak: Apa punya soalan kak lang ni pun haih…! Maun tak rindu…selalu rinduuu… iye..mak sentiasa doakan.. anak-anak mak semua ada kat sana… semoga Allah jaga semuanya.. jaga diri kat sana.


SQ: InsyaAllah.. baiklah mak.. *patuh*


Tettttttttttttttttttttt. Telefon dimatikan setelah lama melepaskan rindu. Bercerita itu dan ini. Alhamdulillah. Semoga Allah sentiasa menghadirkan rasa rindu buat penguat hati.




"InsyaAllah, jarak yang memisahkan bukan satu penyiksaan,tapi memberi peluang untuk Rindu 
datang bertamu.

*ayah,mak,along,angah,fikri,abg&adik*


**************************************
Okey… saat ini Rumah Negeri Sembilan Kaherah ( RNSK ) beransur sunyi. Sunyi dengan kepulangan sahabat,adinda-adinda dan kekanda-kekanda yang telah dan bakal pulang ke tanah air yang sentiasa menggamit rasa rindu setelah bergelar anak perantauan. Hehe… dan sekarang sedang membantu mengemas barang-barang ahli beit tersayang yang akan pulang ke Malaysia. Uishhh….. tipulah kalau tidak sedih. Agaknya, cam nilah perasaan mak,ayah dan keluarga bila nak lepaskan kita belajar jauh ni..huhu… Semoga dipermudahkan segala urusan-urusan mereka. Selamat berbakti buat ummah serta keluarga tercinta.

Senyum melihat adik-adik medic yang begitu tekun mengulangkaji pelajaran untuk beberapa baki kertas peperiksaan yang tinggal. Langsung tidak terusik dengan suasana yang mana orang lain gembira shopping barang-barang untuk dibawa pulang ke Malaysia. Sentiasa tabah dengan keadaan Mesir sekarang. InsyaAllah,dugaan yang Allah hadiahkan ini mudah-mudahan Allah janjikan yang terbaik. Kita doakan bersama yaa.

Ohya, jangan lupa doakan keamanan untuk Bumi Mesir. Semoga Bumi Mesir aman dalam rahmat  dan inayah Allah Taala.InsyaAllah.