Berteman Bersama :)

27 January 2011

~~ Tatkala hati berbisik~~

~~ Tatkala hati berbisik~~

Salam sehangat mawaddah antara kita buat semua yang mengenali diri ini...moga-moga kehidupan yang masih bersisa ini mampu untuk kita menyumbang sesuatu yang berharga buat generasi yang bakal mencorakkan dunia akan datang...tatkala entri ini ditulis...kelihatan teman-teman semua sedang memberi masa untuk diri masing-masing...ish..mengapa diri ini tidak seperti mereka...mungkin barang kali mereka penat dengan tanggungjawab masing-masing...tidak mengapalah sahabat...doaku moga-moga kalian mendapat kebahagiaan dalam setiap apa yang kalian lakukan..sedar atau tidak sahabat.... sudah lama tautan ukhwah antara kita ini terjalin...sudah banyak pahit dam manis yang kita lalui bersama... terkadang...hati ni terasa sayu sangat-sangat pabila mengenangkan perpisahan yang bakal menjengah kita... hmmm...mungkin ada antara kita yang bakal ke luar negara...mungkin juga yang akan kemana-mana mengejar cita-cita...rase tak sanggup je nak berpisah ngn kalian...buat sahabat tersayang nurzaleha,ain syafiqah,nur farah hana,dan juga iznur...diri ini berasa amat bertuah kerana masih lagi berkesempatan bersama-sama kalin untuk terus melangkah menciptasejarah... 
ya r0bb....indahnya nikmat ukhwah yang KAU titipkan...

sahabat tersayang


sahabat.....

Andainya dikau tahu bahawa diri ini rasa bersyukur sangat dipertemukan denganmu...rase diri ini banyak sangat belajar daripada mu...senada gurau antara kita begitu mengusik kalbu...sehinggakan ada di antara kita yang menarik muka...namun semuanya itu menjadi penyeri hubungan antara kita bukan... itu lah yang mengikat kita seeratnya... sehinngga ke detik ini kita masih lagi bersama...seperkara yang x mungkin diri in lupakan adalah apabila kita sama-sama meluahkan rasa tidak puas hati kita pada seseorang...saat tu rase macam satu pemberontakan..huhu...
sesungguhnya kehadiran kalian di sisi diri ini amat ku hargai...


wat zaleha yang tersayang...

siapa sangka perkenalan yang singkat antara kita lewat 2008 yang lalu...saat kita sama-sama memikul amanah sekolah bersama beberapa rakan yang lain untuk menguruskan adik-adik baru telah mengikat kita hingga ke hari ini... masih segar dalam ingatan saat nama kita di umumkan untuk memikul amanah ini...diri inilah yang paling memberontak..."kenapa mesti kita????? sedangkan tika itu usia baru menginjak 16 tahun..." sudahpun diberikan tanggungjawab sebegitu...dengan lembut kau menasihatiku agar redha ngan ape yang pihak sekolah tetapkan...kata-kata itulah yang menguatkan aku untuk bersedia dengan kehidupan baru...hakikatnya sahabat...antara kita saling memberi semangat dan ingat-mengingatkan...


zaleha tersayang



wat ain syafiqah yang selalu menceriakan hati ini....

Ingatkah dikau detik perkenalan kita suatu masa lalu..rasanya hal ini belum pernah di bicarakan secara lisan denganmu..untuk pengetahuanmu sahabat...sesungguhnya diri ini amat mengagumimu lantaran sikap yang ada padamu... tika dahulu terasa ingin sekali mendekatimu..namun atas sebab kita yang berlainan kelas niat itu terbatas... Allah tu maha kaya bukan???.. kenapa??? kerana DIA lah yang menemukan hati kita untuk terus subur dengan halawatul ukhwah sehingga kini...kursus kecermerlangan PMR 2007 menjadi saksi ukhwah itu terjalain...sunnguhpun diri ini tidak tahu bagaimana tika itu kita boleh rapatkan...sedangkan sebelum2 ini hanya bertegur biasa2 sahaja...hehehe..tika itu kita boleh bergelak n bersenda gurau seperti dah lama sangat rapat....sehingga kini kita masih bersama...moga tautan ukhwah ini bisa bertahan...terima kasih sahabat...segala cerita yang dikongsi bersama.. tak kan diri ini lupakan...

ains yang tercinta



wat tatapan nur farah hana yang selalu di hati..

farah...andainya kau tahu bahawa diri ini terlalu menyayangi dirimu..biarpun ada tikanya bait-bait percakapan dirimu begitu menyentuh hati...namun ianya tidak langsung menjadi racun untuk kita tetap bersama..mungkin inilah kekuatan ukhwah yang terjalin antara kita...masih ingat di minda ini saat kita sama-sama mengulang kembali kenangan-kenangan lalu.... :) :)...terasa begitu kejap masa berlalu...sedar atau tidak sudah lebih enam tahun usia perkenalan kita...satu tempoh yang cukup lama bagiku...sifat dirimu yang begitu sensitif begitu membuatkan diri ini dan juga teman-teman lain berhati-hati pabila berbicara denganmu demi menjaga perasaanmu mu..bimbang kalau-kalau kau akan menangis..huhu...tapi terkadang kami terlepas juga kan...hihihi..maafkan diri ini sahabat andai tidak dapat menjadi sahabat yang baik untukmu... ;)

farahku yang sentiase terbaik


seterusnya wat tatapan sahabat yang karenahnya sering mencuit hati...
faiznur fatin.... 

iznur..masih ingat lagi pertemuan kita lewat 2005 yang lalu???? hehehe...sejak 2005 hinggalah 2007 kita masih bersama sebagai teman sekelas bukan??? namun selepas keluarnya natijah PMR 2007 kita terpisah...tidak mengapalah sahabat...tapi..!!!! sehingga hari ini Allah pertemukan kita dalam kelas (stam) yang sama dan kini kita masih lagi bersama menyertai program-program..malah turut juga berkongsi cerita dan sebagainya..indahnya ukhwah antara kita...segala senda gurau darimu begitu mencuit hati...sentiasa ada kelucuan...hehehe..klaka... =) =)..walau apa pun yang berlaku iznur...ku harap dirimu tidak akan pernah melupai nilai ukhwah yang terjalin antara kita bersama...=) =)

::iznur the best::.


semoga Allah merahmati dan meredhai apa yang kita lakukan bersama...moga kita terus setia menyumbang pada akademi sukses dan kembaq...insyaAllah...

No comments:

Post a Comment