Berteman Bersama :)

02 July 2012

~KeNaNgAn KiTa BeRsAMa~

\
Alhamdulillah…. masih terasa nikmat-nikmat penuh kasih dan sayang yang Allah titipkan buat kita…. Lantaran itu kita semestinya melahirkan rasa syukur itu sebagai tanda terima kasih kita untuk Allah… terkadang.. hati kecil ini berbicara betapa Allah Maha  Penyayang terhadap hamba-hambaNYA meskipun terdapat sebilangan kecil di antara kita yang masih lagi alpa dan lalai dengan kemewahan dan keindahan dunia yang hanya pinjaman dan bersifat sementara  cuma. Mudahan-mudahan kita tergolong dalam kalangan hamba-hambaNYA yang bersyukur. InsyaAllah..

Sudah lama tidak mencoretkan sesuatu di ruangan kecil ini. Saat jari jemari ini menyusun tari penuh teliti menaip huruf-huruf yang bakal membentuk sebuah cerita
  refleksi kehidupan sebagai seorang  Hamba Allah sambil minda berusaha mengimbas detik-detik manis yang dilalui  sepanjang bergelar penuntut  ilmu di Bumi Kinanah ini. Sungguh!! Bumi Kinanah ini amat istimewa  sekali.  Banyak sungguh yang diri ini serta teman-teman lain pelajari di sini. Tanpa disedari sudah hampir sembilan bulan kami di sini.  Banyak cerita,banyak kisah yang dilalui bersama.

Saat ini, sahabat tersayang Zaleha telah hampir dua minggu meluangkan masa bersama keluarga tersayang di Malaysia... terasa rindu yang sering menyapa tangkai hati..mudah-mudahan Allah memudahkan urusan kami yang akan pulang ke Malaysia juga...

Buat Athirah sayang... pastinya syue,leha,jannah n mizah akan merindui semangat juang athirah...insyaAllah..moga detik dan masa yang masih kita luangkan bersama meninggalkan kenangan indah... pastinya turut merindu kelas2 syeikh yang kita talaqqi bersama.. nnti athirah kongsikan semuanya yaaa... hehe... cemburu juga ..!! 



*kenangan saat majlis wida' athirah sebelum berangkat ke tanah suci sebagai tetamu Allah untuk menunaikan ibadah umrah . Alhamdulillah.. selamat sudah.... doakan syue n sahabat2 lain pulaaa...  

* terharu dengar ucapan athirah saat nie.. touching seketika...




* 1 April 2012....
*sanah helwa wat ramizah... hehe... tq kat athirah sebb arrangekan kek ni... comel...
*ramizah sayang..kami sentiase ingat besday awak.. saje lambat2 kan wish tu... :) 
*xmo majuk2 lagi ea..



* 8 April 2012...
Sanah Helwa untuk Zaleha..... 
*ermm.. tiramisu speacial dari athirah n mizah xde laaa pic nye... soryy leha...
* tguu syue n teman2 lain tau..kita jumpa di Malaysia,,,,




* 6 Mei 2012
* Tq teman2 yang meraikan.... :) sangat2 menghargai kalian....
*moga Allah merahmati kalian...leha,jannah,athirah n mizah..... 
*Ahli beit pun skali..... lakonan yang sangat mencemaskan sy.... lepas ni kene berhati2 supaye tdk terpedaye lagi.. hihi ^^


Sanah helwa of da year... hehe.. sanah helwa Athirah kami tersayang.,,,,








* 26 Jun 2012
* Snah Helwa Atirah...
* Maaflah atas segala kekurangan haflah sanah helwa athirah... tapi moga itu yang terbaik n meninggalkan kenangn sebelum kami pulang ke mesia.... 3 bulan selepas tu insyaAllah kita bersua kembali..pastinya merinduimu...
* tetap jua merasai kehadiran leha.... hehe... nnti de rezki kite kumpul bersama semula....

next besday: Jannah Atirah... hehhe.. tggu suprise dari kami2 ea...


" Teman...
Andai Hassan Al-Banna kisah PERJUANGAN,
Andai Umar Abdul Aziz Kisah PERJUANGAN,
Andai Bilal kisah PENGHAMBAAN,
Maka,,,,
KAU & AKU adalah kidah PERSAHABATAN... "


 " Sahabat,,,saat kita bertemu....
terbias sesuatu dihatiku....
Lintasan hati berbicara adakah ukhwah antara kita tersemat dalam kalbu....
Jiwaku berlagu rindu....bertemuka kita untuk kali kedua...
Hatiku diam membisu.. 
Tak terdaya melafaz kata rindu.... 
Hanya Tuhan yang tahu...
Ku selalu berdoa agar Tuhan memanjangkan lagi rabitah hati yang terjalin ...



3 comments:

  1. Ecececece,rindu gile awak2 semua:)
    wah hebatla syue,saya memandang dari kejauhan..
    saya disini dah kena panggil pogram..jomlah balik cepat kite sama2 terajui:)
    rindu awak sangat:)

    ReplyDelete
  2. ececececece...hehe.
    rindu leha juga..sangat2....
    nnti kita ketemu ya..
    program?? sangat2 rindu..nnti saye balik roger2 laaa....
    rindu awak sangat3....

    ReplyDelete