Berteman Bersama :)

31 July 2011

::Walaupun sekejap cuma.... tapi tetap penuh makna..::




Alhamdulillah.... masih bisa lagi bernafas di muka bumi Allah yang hanya pinjaman sementara buat kita.. masih lagi dikurniakan nikmat kesihatan yang baik... masih lagi diberi peluang untuk terus mengecapi nikmat kegembiraan bersama teman-teman... Assalamualaikum dan salam sayang buat semua pengunjung blog SQ ini.. moga-moga kita semua berada dalam naungan kasih-NYA.. insyaAllah.....

Alhamdulillah...masih lagi meneruskan perjuangan bersama sahabat-sahabat tersayang di Pusat Saudara Baru,Rahang..sama-sama mengikuti kursus.... saat ini sudah genap 3 minggu kami bersama... segala suka dan duka dikongsi bersama.... baik manis,pahit,indah,gembira dan sedih.. semuanya bersama.. hehe... tapi sepanjang kursus inigembira belaka semuanya..insyaAllah..moga tautan ukhwah itu sentiasa mengalir dalam setiap bisikan doa antara kami..



InsyaAllah.... dan semalam SQ dan sahabat lainnya dikunjungi oleh seorang sahabat yang sekian lama tidak jumpa sejak masing-masing memilih haluan belajar yang berbeza iaitu Farah Hana dan Husna Najwa... terasa diri ini masih diingati dan dihargai..... saat Farah menyatakan niat untuk melawat SQ dan kawan-kawan lain disini.... gembiranya hati bukan kepalang....... seakan-akan tidak sabar pulak.. heheh.... akan tetapi..dek kerana penatnya bersukan bersama sahabat-sahabat seperjuangan pada sebelah pagi...  kehadiran Farah tetap jua dinanti...lebih-lebih lagi Mak Cik Kamariah n adik-adik junior pun ade skali..... Alhamdulillah... mereka sampai jua tepat jam 6:30 petang..
  


Oh.. rindu sungguh hati ini ingin bertemu bakal guru itu..... turun sahaja dari kereta SQ dan Zaleha terus memeluknya erat.... sudah lama tidak begitukan.... terasa halawatul ukhwah yang terjalin antara kami..... sedang asyik2 bertanya khabar... seorang lagi keluar dari kereta..juga merupakan bakal guru 5 tahun akan datang.... Eh!!! Husna Najwa laaaa!! ya Allah... terima kasih  kerana pertemukan jiwa-jiwa kami...... kami saling bertukar cerita dan bertanya khabar.... senyuman sentiasa terukir di bibir masing-masing..... bahagia menerima kehadiran dan kesudian mereka menziarah kami di sini.... tapi dalam hati SQ saat itu perasaan hiba dan sedih mulai menyapa tangkai hati.... ,mengapa ya rasa begitu.. ???? barangkali mengenangkan kalau ikut Farah jua pasti turut sama bersama SQ mengikuti kursus ini.. hehe...  sedaya upaya jua menyembunyikan perasaan itu. tapi  tak boleh dan berjaya dikesan oleh Zaleha..sahabat yang dekat ngn SQ saat ini.. pandai betul sahabat SQ yang seorang tu meneka rasa hati SQ.... hehe...



Memandang waktu sudah lewat Farah dan keluarganya meminta izin untuk pulang... Ala... sekejapnye..... tapi SQ dan sahabat lain cuba pujuk hati masing-masing..biar pun sekejap cuma.. tapi tetap penuh  bermakna.... sebelum bergerak pulang...kami mengabdikan kenangan dan bergambar bersama di sebuah taman yang terletak di hadapan musolla... Aha... untuk pengetahuan Farah dan Husna.. Syue,Jannah,Zaleha,Athirah n Ramizah tak pernah bergambar kat taman tersebut walaupun sekali... rupa-rupanya berpeluang bergambar bersama insan yang dirindui... Allah.... nikmat ukhwah yang Allah titipkan buat kita.... SQ dan sahabat lain menghantar Farah dan yang lainnya ke kereta..... sempat membisikkan kata-kata semangat pada SQ..."Syue, ko mesti kuat semangat tau...kuatkan jati diri...aku tau ko boleh...aku nak tengok ko berjaya kat mesir nanti walaupun aku tak dapat turut sama bersama kalian... jage kawan-kawan lain...." membuatkan hati ini sekali lagi kembali sayu.. Allah3... sahabat yang paling diri ini sayang..... terima kasih atas kata semangatmu buat diri ini..... sentiasa sayang kamu Farah.....



khusus buat

Farah:  terima kasih atas segalanya.. terime kasih sudi menerima diri ini sebagai sahabatmu.... moga dengan iringan doamu itu bisa menguatkan semangat dan hati-hati kami.... insyaAllah.. moga berjaya bersama dan bisa mencapai jejak-jejak mimpi yang pernah kita lakarkan bersama.... insyaAllah...

Husna Najwa: terima kasih jua kerana sudi menjadi sahabat untuk diri ini dan juga sahabat-sahabat lainnya... moga Husna jua bisa menggapai cita-cita murni yang diidamkan.... doakan kejayaan kita semua yaa...... tenang melihat
senyumanmu...

Nabilah Syazana: terima kasih sahabat.... mulanya hati ini turut jua menanti kehadiran nana.. x ada rezki yang mahu jumpa... biarpun tidak bisa bersua wajah.. insyaAllah doa Rabitah penghubung kita ya.... sayang selalu.... moga nana berjaya di USIM..... syukran atas kiriman kek ... heheh


sekian dari diri ini dan sahabat lainnya.. doakan kami terus kuat dan sentiasa bersemangat..... (Syue,Athirah,Jannah,Zaleha,Ramizah)


8 comments:

  1. kali yg ke 5 mungkin aq menitiskan air mata buat kamu "siti nur syuhaida"...
    thnx ats segalanya....=)

    ReplyDelete
  2. farah yang kusayang:
    aku jua turut merasai apa yang fara rasa..... insyaAllah... airmata ukhwah seorang sahabat... terima kaseh jua untuk segalanya Farah(insan yang selalu berada dihati ini) =)

    ReplyDelete
  3. shbt ku syg..trharu nana d atas coretan ukhti..syue,wlupn jarak kn memisah kn kta..prshbtn kte ttap kukuh bt slame nye! ingt 2!t'ingin skali nana peluk cium syue dn shbt2 laen d sne..rndu smakin menebal d hati ini!!!!huhuhu~sgle kenangn yg kte lalui brsme,xkn mudah ku lpe kn!!smoga sukses teman2 seperjuangn!!

    ReplyDelete
  4. huhu..gambar terakhir tu...4 org yang ditinggalkan n menetap di pusat saudara baru,huhu

    ReplyDelete
  5. saya juga menitiskan airmata. mahu bersama-sama. mahu bersua muka. mahuuu. ='((

    ReplyDelete
  6. nana: yaAllah... rindu yg sarat dalam hati ni Allah je yang tau.. insyaAllah..ade rezkinya kita jumpa ya..... :-)

    ustaz roslizan: amboih3 ustaz..... kene tggal..tapi tetap diingati..heheh

    seindah bicara: ye fatin sayang.... mahu juga ketemu denganmu....... rindu....

    ReplyDelete
  7. fatin,,, mahu ketemu sama kamu juaaa.... rindu sesangat...

    ReplyDelete