Berteman Bersama :)

26 June 2011

:: aKu DaN mEReKa::

Bismillahhirrahmanirrahim…. Alhamdulillah… masih lagi berpeluang bernafas di bumi Allah ini…. Masih lagi dikelilingi dengan insan-insan yang disayangi….. Allahuakbar…. Terima kasih atas nikmat yang ENGKAU titipkan buat diri ini…..
Salam sejahtera buat semua pengunjung blog sUaRaQaLBii… rakan-rakan blogger yang dihormati sekalian…... moga-moga kita semua sentiasa berada dalam naungan kasih-NYA… insyaAllah…


Sehingga detik nie….. syue masih lagi membilang hari.. menanti hari-hari yang penuh makna(insyaAllah) untuk bersama teman-teman seperjuangan kembali menimba ilmu bersama… meskipun ada antaranya tidak dapat bersama…. insyaAllah… moga ada keberkatan dalam setiap apa yang kita lakukan sahabat… insyaAllah….. teruskan langkahan kalian untuk terus menempa kejayaan… Aha!!!.. jangan lupa ya… doakan kejayaan kita semua….. hehehe..
Saat menaip entri nie… terasa fikiran nie melayang-layang jea…. Ingat sape laa agaknya yea????….. heheh…semestinya ingat sahabat-sahabat… teman-teman…. Yang banyak sangat berjasa kat diri ni.. tanpa kalian rasanya… aku bukan laa sape-sape pun.. heheh….  Kalian lah guru tuk diri nie…. Aku bersyukur  dianugerahkan sahabat-sahabat seperti kalian…..


 Untuk sahabat yang banyak membantu..  Cik Zaleha a.k.a QalamQudus.. hehehe…


Leha… nak tau tak… hehe.. sejak perkenalan kite lewat 2008 yang lalu..amat-amat lah meninggalkan kenangan manis…. Heheh…. Manis cam gule kot.. huhuh… terime kaseh jadi teman yang baik untuk saya…. Teringat lak time saat-saat nak STAM… rasenye selepas trial STAM kot.. kite ade salah pahamkan… time tu.. Ya Allah… ego masing-masing tok sah cakap laaa… hehe…. Tapi ade hikmah yang manis Allah tetapkan untuk kite…. insyaAllah.. moge ianya berkekalan… sayang Leha selalu…. Tak lame lagi kite nak hadapai imtihan Qabul….. moge kite same-same berjaye hendaknya…….  Leha terbaik laaa…. Hehe… ;-)


Haaaa…. Ni plak sahabat yang paling kelaka n banyak laa belajar ngn die… cik Nur Farah Hana…



Farah…. Really miss u  sejak Fara masuk maktab nie….  Alhamdulillah.. Fara da hampir mencapai cita-cita Fara…. Syue tumpang gembire Fara dapat masuk maktab…. Cumenye… dulu kite penah simpan impian nak same-same ke mesirkan….. excited bukan main lagi… hehehe…. Tapi skang Fara da bawak haluan sendiri…. insyaAllah…. Pasti yang terbaik tuk Fara apa adanya…. Fara belajar sungguh-sungguh ye kat IPG Bangi tu….. terhibur mendengar pengalaman Fara menjalani orientasi semasa di maktab … hehe…. Pengalaman berharge tu fara…. Kelaka+ sedeh+ geram+seronok dengar cerite fara tentang orientasi tu…. Hehehe…. Fara… doakan diri ni  dan sahabat-sahabat yang akan memduduki imtihan Qobul nnti….  Pade cik  QalamQudus… anda pasti rindu Fara juga bukan….. nnti saya ade surprise untuk anda… ~lalalala~


Ni pulak sahabat yang selalu menceriakan hati… cik Ain Syafiqah Azman( Ains)




Da lame tak dengar khabar sahabat sorang nie….  Da pandai menjahit baju dengarnye… hehe.. pasni leh laa amik tempahan yea….. Ains ni…. Merupakan satu-satunya sahabat yang mempunyai semangat yang luar biase…..  selalu membantu apa yang perlu dan apa adanya… tak mudah mengalah…. Sentiase disenangi….sangat sayangkan binatang terutamenye kucing.. Moge Ains sentiase mendapat ape yang Ains mahukan untuk diri Ains….. moga Ains menjadi Peguam yang amat disegani suatu masa nanti…. insyaAllah..



Haaa…. Tidak sabar untuk bercerita tentang si dia… sahabat yang paling mencuit hati …  Cik  Faiznur Ishak….



Hmm..  Iznur nie….. merupakan seorang insan yang sangat suka belajar n pemurah….. ada  je perkare yang ingin dikongsi….. heheh…. Kelaka juga orangnya… kadangkala membuat hati-hati yang bersama dengannya sentiasa terhibur….. rindu pulak kalo berjauhan dengannya…..  Iznur juga akan sama-sama ngan Syue n Zaleha untuk memduduki imtihan qobul tak lama lagi…. Doakan kejayaan kita bersama ya Iznur…… hehe…



Yang ni plak… Athirah namanya…. 



Seorang muaddibah saat ini…. Hehehe…
Hari nie (26 Jun 2011) ialah Hari Lahirnya yang ke-19… Alhamdulillah.. sudah dewasa ya… moga Athirah sentiasa di berkati Allah hendaknya… dengan bertambahnya umurmu ini.. moga bertambah jua IMANnya seiring dengan usia yang kian meningkat…… moga menjadi insan yang sentiasa mempunyai matlamat... menjadi anak yang taat pada kedua-dua ibu dan bapa dan juga seorang isteri yang solehah suatu ketika nanti…  InsyaAllah.. hehe… kepada Athirah jua,selamat menduduki imtihan Qobul juga….. 


Hehehe,… ni sape plak ye….





Haa.. ni laa Hanisah @ Anis Kaz ( baju coklat tu)
 
Huhuhu… anis2…..  terime kaseh sebab sudi munaqashah melalui skype…  sungguh berharga….  Moga apa yag diperoleh semasa kelas bersama pensyarah UIAM  akan dikongsi bersama….. selamat jua menduduki imtihan qobul juga…..hehehe.. wat yang terbaik… kalo ada rezki kita… insyaAllah… berjaya bersama….




 Haa.. yang ni pulak Cik Hana Szied…..



Hmm.. hana ni da berjaye melanjutkan pelajarannye di Moroccco bersama beberapa orang sahabat yang lain……. Hehehe…. Thanks hana atas ilmu yang dikongsi… oh yea…. Syue tunggu 2015 yea…. Hehehe…. Jangan lupe jemput tao… rindu hana selalu… doakan kami yea.... semoga hana sukses disana...


serba sedikit antara sahabat-sahabat yang banyak membantu diri nie..... kalian sungguh berharga....





note: hargailah sahabat-sahabat anda.. peace!!!!! hehe
        doakan kami yang akan menduduki imtihan qobul julai nie....



7 comments:

  1. Salam:)Chak!! :) Kejutan pa ya..?Hehehhee:)nak tau.nak tau..tapi yang paling gembira+ terharu+ sedih+luar biasa riang+ best+rindu+sayang+ cinta+ ialah saya memiliki ANDA sebagai sahabat sejati dunia akhirat:) amin,insyaallah..Walau farah di IPG,kita berdua sebenarnya mewakili cita2 sahabat kita yang tak berupaya ke AL aZHAR..kita membawa IMPIAN,CITA2 dan Bahagia:)Spreads the love,Leha tak kisah..Syue paling comellllllllllll:)Syukran jazilan,ana uhibbuki fillah:)

    ReplyDelete
  2. kalamkudus:
    wasalam leha.... insyaAllah.. moga yang terbaik untuk kita semua..... leha pun comel+ manis juga... hehehe... :P :P

    ReplyDelete
  3. amboi amboii org tu dah nak jalan jauh daaa.. :D gudluck semua!

    tinggi mana pon kejayaan yang akan kita miliki , ingatlah , syahsiah juga harus dijaga, itu yg pling pentiingg..

    aku sentiasa menghrapkan yg terbaek dr kalian. miss you all so much laa. tak tahu mcm mne nak ckap..~

    tggu aq 2015. ade rzeki kite jumpe kat Msiaa..~bawak hadiah besar besar. hahah!

    -terime kasih kerana sudi menerima hana-

    ReplyDelete
  4. salam mahabbah suaraqalbii :) syukran ye sudi mengingati diri ni..huhu..insya Allah yg terbaik utk kita semua...nnti bleh sharing sesama... moga najah bersama :)selamat berkursus! :)uhibbuki fillah~

    ReplyDelete
  5. hana szied:
    amboii3.. heheh.. insyaAllah hana.. doakan sahabat2 disini... miss u too hanaku... insyaAllah.. panjang umo jumpe 2015.. ehem2..sape ade lagi time tu yea???.. heheh...:P

    mujahadahilmi@ anis kaz:
    wasalam anis.. insyaAllah..dirimu sentiasa dihati... ingat sokmo deh... insyaALlah... terbaik jua untukmu..... selamat berkuliah jua... hihihihi...

    ReplyDelete
  6. salam... 10000000000000000000 kali LIKE...
    terima kasih sangat8888 syue... terharunyeeeerrrr.... terima kasih syue sebab ingat trah,,, terima kasih jadi sahabat n teman trah,,, terima kasih kerana mendengar segala keluhan hati, mendengar segala luahan hati, mendengar kesedihan yang bertapak di relung hati,, memberi semangat kala diri lemas dalam hembusan perjuangan.. rasenyer setinggi gunung Everest ucapan terima kasih diucap masih tak mampu jika nak dibandingkan dengan segalanya syue.... terima kasih syue atas nilaian ukhwah yang tiada bandingan ini.... semoga umurmu dalam ketaatan jua.. semoga menjadi anak yang solehah jua.. insyaallah syue...
    ssaaaaayyyaaaaannnngggg syue..
    ukhwahfillah abadan abada
    salamanisemanisenyumanmu

    ReplyDelete
  7. qatrunnada@tintasamudera@athirahrahim:

    wasalam.... syukran tirah... jadi teman syue jugak..... insyaALlah..moge kekuatan ukhwah kan terus mekar dan diredhai Allah hendaknya.....
    saaaaayaaaanggggggg tirah jugakkkk.......
    sentiase ingat kamu dear.....
    moge kita semua sama berjaya menggapai jejak2 mimpi yang kita idamkan,,,, :-)

    ReplyDelete