Berteman Bersama :)

04 September 2012

~BiNgKiSaN SyaWaL 1433H~


Alhamdulillah…. Allah is The Best Planner… syukur padaNYa… Ramadhan terindah kali ini disambut dan dirai penuh kesyukuran bersama keluarga tercinta di bumi Malaysia.  Pada mulanya, hati semakin kuat bertekad untuk meraikan kedatangan Ramadhan yang dinanti sebagai seorang penuntut ilmu di bumi perantauan, Bumi Anbia’.  Akan tetapi, Allah itu sebaik-baik perancang. Alhamdulillah..kembali ke pangkuan keluarga bagi menghabiskan tempoh bercuti penuh makna juga meraikan kedatangan Syawal yang mulia bersama yang tersayang. Itulah yang dinamakan kita merancang, Allah juga merancang, dan rancangan Allah itu adalah yang terbaik.  Biarpun hati berat untuk untuk meninggalkan bumi bertuah itu namun kutinggalkan semua rasa rindu itu buat satu-satunya sahabat seperjuangan yang tidak turut serta bersama kami  Cik Qatrunnada yang sentiasa bersemangat. Begitu juga dengan kakak-kakak yang  setia menemani sahabat tersayang kami itu. Terubat rindu pada segenap ruang dibumi Mesir itu pabila Athirah seringkali juga mengkongsikan aktiviti, program-program sepanjang Ramadhan dan Syawal sepanjang ketidakberadaan kami di Bumi Mesir itu.



Berpeluang berada di Malaysia dalam tempoh yang tidak lama ini, membuatkan diri ini bersama sahabat seperjuangan iaitu Jannah  mengambil peluang sepanjang kehadiran Syawal  ini untuk bertemu dan bersua  bersama sahabat-sahabat seperjuangan semenjak kami menuntut di sekolah menengah lagi. Alhamdulillah.  Dalam mahabbah rindu kita bertemu.. meskipun tidak berpeluang berjumpa dengan semua..insyaAllah..mudah-mudahan ada lagi pertemuan antara kita. :-)


Saat sahabat tersayang (semuanya sy sayang!! hihi ^^) Ukhti Farah Hana dan keluarganya berkunjung diteratak saya. Farah sayang, sampai jugak awak kat Serting nie.... terima kasih datang...  sekarang fara dah meneruskan rutin harian sebagai penuntut ilmu di Maktab. Syue doakan yang terbaik untuk Farah dan sahabat-sahabat lainnya di sana.



haaaa.... yang ni pula saat kami ziarah sambil beraya dirumah sahabat kami yang lain ..

beraya di rumah Ahlina tersayang.. sempat juga bertemu dengan Cikgu Yunos.. 





saat berkunjung di rumah sahabat kami Zaleha tersayang.... juga sempat menziarahi mama Athirah... Alhamdulillah... nampaknya mama Suhana sangat2 merindui puterinya yang beraya di Mesir... (athirah...awak mesti balik yaaa tahun hadapan....insyaAllah jika panjang umur)






berkunjung ke teratak ukhti mahbubah Nurul Hawa...


pabila bertemu suzana dan atiQah Azhar... macam2 cerita ada... hehe.. thanks kawan sudi jalan2 ngn kami bertiga....  hehe.. nat n suzana awak masih macam dulu.... comelll je.. Atiqah pulak semakin matang...dah berkerjayakan... tahniah..semoga lebih berjaya.... hihi ^^



Alhamdulillah.. berkesempatan berziarah sambil beraya bersama Azliza Azmi, Hidayah, Shahirah Shahime dan Maryam..





Thanks atas layanan n cerita2 yang dikongsi bersama... insyaAllah..ade rezeki kita bertemu dalam pertemuan yang lainnya.. sayang semuanya kerana Allah..moga ikatan ukhwah terpatri indah selamanya... <3 <3 <3


untuk Cik Fruitale Syahira, Cikgu Afiqah Nadz,Ustazah Nabilah Kamarudin, Ustaz Asri Zainal n Ustaz Syahir Hazmi, terimakasih kerana sudi berkunjung n beraya di teratak saye..
Fruitale Syahira: sangt gembira bertemu anda n yang lain... x sempat jalan raye same2 kan..??? hehe...insyaAllah... moga ade rezki n pertemuna lain...

No comments:

Post a Comment